CentrumPomocyTechnicznej.pl

Logowanie

Użytkownik

Hasło



Zapomniałeś hasła?

Przeszukaj bazę wiedzy

 

Baza Wiedzy

Główne > Panel Zarządzania serwerem
Zmniejsz czcionkę   Domyślnie    Powiększ czcionkę
 
 

Przeglądarka Internet Explorer zgłasza błąd certyfikatu przy próbie wejścia do Panelu Zarządzania serwerem


Wydrukuj
Dopisz do listy
Komentarze (1)
Subskrybuj
Utworzony 2009-03-31
Modyfikacja 2011-08-18
Wyświetleń 29289

Logowanie i korzystanie z Panelu Zarządzania kontem wirtualnym zabezpieczone jest 1024-bitowym certyfikatem bezpieczeństwa, którego zadaniem jest szyfrowanie połączenia nawiązywanego między przeglądarką internetową osoby korzystającej z Panelu Zarządzania a serwerem.

Certyfikat jakim posługuje się system zarządzania kontem wirtualnym wystawiany jest dla hosta głównego (serwera) na którym dane konto wirtualne się znajduje. Konta wirtualne to tzw. serwery współdzielone, które korzystają na jednym hoscie głównym (serwerze) ze wspólnego samopodpisanego certyfikatu.

Ponieważ przeglądarka taka jak Internet Explorer wykrywa niezgodność nazwy certyfikatu (która to nazwa jest nazwą serwera w postaci dps-XXX.network.szczecin.pl - gdzie XXX to numer kolejny hosta utrzymującego konto wirtualne) a nazwą domeny przez którą się Państwo logują do Panelu, zgłosi ona błąd logowania i zasugeruje Państwu przerwanie procedury uzyskiwania dostępu do Panelu Zarządzania.

Taką sugestię przeglądarki należy zignorować i użyć opcji kontynuacji mimo braku zaleceń, tak jak pokazano to na poniższym rysunku:

Po wybranu zaznaczonej powyżej opcji "Kontynuuj przeglądanie tej witryny sieci Web (niezalecane)" pojawi się Państwu okienko do wprowadzenia loginu i hasła z jakich korzystają Państwo w dostępie do swojego serwera wirtualnego.

Istnieje możliwość dodania na stałe certyfikatu serwera do certyfikatów zaufanych w Państwa przeglądarce WWW - dzięki temu Internet Explorer nie będzie więcej pytał Państwa o potwierdzenie certyfikatu. W tym celu po wybraniu wg powyższego wskazania opcji "Kontynuuj przeglądanie stej witryny sieci Web (niezalecane)" proszę kliknąć przycisk "Anuluj" w okienku logowanie które się pojawi, tak jak na poniższym obrazku:

Po kliknięciu na przycisk "Anuluj" wyświetli się strona logowania do Panelu Zarządzania / Webmaila. Teraz należy w prawym rogu pasku adresu przeglądarki WWW kliknać na przycisk "Błąd certyfikatu" który na poniższym obrazku opisany jest jako 1:

Wyświeli się okienko z informacją jak powyżej, że certyfikat jest nieprawidłowy. Kolejnym krokiem jest kliknięcie na przycisk "Wyświetl certyfikat" zaznaczony jako 2 na obrazku powyżej. Po kliknięciu na ten przycisk pojawi się okienko z informacją o certyfikacie:

Klikamy teraz na przycisk "Zainstaluj certyfikat". Wyświetlony zostanie kreatro importu certyfikatów jak na grafice poniżej:

W kreatorze klikamy na przycisk "Dalej", następnie upewniamy się że zaznaczona jest opcja automatycznego wybrania magazynu certyfikatów (jest to opcja domyślna) jak na grafice poniżej:

Ponownie klikamy na przycisk "Dalej". System zakończy pracę kreatora - klikamy na przycisk "Zakończ".

Po kliknięciu na przycisk "Zakończ" pojawi się jeszcze jedno okienko informacyjne o zabezpieczeniach, w tym okienku zgodnie z grafiką przedstawioną poniżej wybieramy przycisk "Tak":

Dzięki temu nasz certyfikat zostanie zainstalowany na stałe do przeglądarki:

W/w procedurę należy powtórzyć dla dwóch adresów:

http://xxxxxxxxxxx.pl/cpanel oraz http://xxxxxxxxxxx.pl/webmail

(gdzie xxxxxxxxxxx.pl - należy wpisać nazwę swojej domeny, która jest przypisana do serwera)

ponieważ certyfikaty dla Panelu Zarządzania (link pierwszy) oraz poczty przez www - webmail (link drugi) są różne. W obydwu przypadkach oczywiście procedura jest taka sama.




Komentarze (Zobacz wszystkie komentarze / Dodaj komentarz)
IE9 i błąd logowania do webmaila
Poniżej zamieszczam rozwiązanie problemu, który pojawiać się może u użytkowników Internet Explorera w wersji 9, podczas logowania do webmaila.

Podczas próby wejścia na stronę https://domena.pl/webmail, po zaakceptowaniu kontynuwania mimo problemów z certyfikatem, po wpisaniu użytkownika i hasła, i po kliknięciu w grafikę PROSCAPE Webmail, pokazuje się informacja:

---
BŁĄD: Połączenie pominięte przez serwer IMAP.
---

Rozwiązanie:
1. Dodać witrynę do zaufanych 'Narzędzia -> Opcje internetowe -> Zabezpieczenia -> Zaufane witryny -> Witryny -> https://domena.pl lub https://*.domena.pl
MPPS Marcin Praczkowski [2011-11-04]

Artykuły powiązane
Przeglądarka Firefox (Mozilla) zgłasza błąd certyfikatu przy próbie wejścia do Panelu Zarządzania serwerem
Logowanie i korzystanie z Panelu Zarządzania kontem wirtualnym zabezpieczone jest 1024-bitowym certyfikatem bezpieczeństwa, którego zadaniem jest szyfrowanie...
Błąd certyfikatu serwera pocztowego na urządzeniach Apple - iOS, MacOS - jak dodać certyfikat serwera do zaufanych?
Co 1-2 lata certyfikaty SSL zabezpieczające połączenie z serwerami pocztowymi ulegają odnowieniu i aktualizacji. Powoduje to pojawienie się komunikatu o nowym...
Konfiguracja programu Thunderbird do odbioru / wysyłania poczty email
Po uruchomieniu programu Thunderbird, należy z Menu wybrać opcję Narzędzia a następnie opcję Konfiguracja kont, co przedstawia poniższy obrazek: Po otwarciu...